Föreningsdagen 2016

Inbjudan till föreningsdag på m/s Nolhotten för förtroendevalda i distrikt Bohus Läns föreningar

Ordförandefrågan i media

De senaste dagarna har information kopplat till ordförande Anne Carlsson och Reumatikerförbundet presenterats av bland annat Sveriges Radio, Ekot. Sedan januari 2016 har Anne Carlsson inte arbetat som ordförande i förbundet, och frågan om hennes ordförandeskap kommer att hanteras av förbundets stämma i början av juni 2016.

contenslide

Missade inte Erik Malmgren på Fregatten, Stenungsund 7 april kl. 19.00

Erik var fallskärmshoppar och efter hans sista hopp gick allting väldigt fel. Han bröt nästan alla ben i kroppen och synen försvann. Idag är han hel och "bara" synskadad. Han berättar om vägen från olyckan till idag, som en härligt glad kille. Fri entré. Ett samarbete mellan Reumatikerföreningarna i Tjörn, Orust, Stenungsund och Kungälv + ABF.

Vi åker till Göksäter

Tisdag 15 mars. Vi samlas vid Humlan kl. 10.00 för samåkning. För mer information: Ring till Birgitta tel 0304-67 11 60 eller 0703-42 58 77.

Årsmöte 2016

Tisdag 16 februari kl. 19.00 i f.d. Humlan, Wackenfeldtsvägen 4 i Kållekärr. Handlingarna finns på plats från kl. 18. Välkomna!

En påminnelse om årsavgiften

I år kommer inte inbetalningskortet att skickas i nr 6 av Reumatikervärlden, det har ni säker redan hört. Det innebär att nr 6 av tidningen kommer som vanligt i slutet av november och inbetalningskortet kommer att delas ut den andra veckan i december.

Det är bra om ni kan informera era medlemmar om det så att ni och vi slipper några oroliga samtal. Det kommer också att finnas information om detta i tidningen.

INBJUDAN TILL KURSEN ”MÖTE MED MEDIA”

Syftet med kursen är att du bland annat skall få lite kännedom om: hur man skriver insändare och debattinlägg kännedom om ...

Hösten 2015

Vi startar på tisdag, 22 september, i Humlan, Kållekärr. Vi samlas mellan 10 och 13.

Inspirationskurs

Reumatikerdistriktet Älvsborg inbjuder till
”Inspirationskurs”
Den 17-18 oktober 2015